vineri, 19 martie 2010

Dupa indelungi amanari feribotul Turnu Măgurele-Nicopole a fost inaugurat

Aproximativ 10 milioane de euro au fost investiți în construirea unui complex dedicat unei noi linii de feribot Turnu Magurele-Nicopole. Premierii României şi Bulgariei, Emil Boc şi Boiko Borisov, au participa vineri la inaugurarea liniei de feribot Turnu Măgurele-Nicopole.

Realizarea liniei de feribot s-a facut prin implementarea unui proiect "in oglinda" romano-bulgar finantat din fonduri europene.
Costul proiectului pentru partea romana a fost de 4,5 milioane euro, din care 3,30 milioane euro fonduri Phare si 1,20 milioane euro cofinantare din partea beneficiarului.
Principalele lucrari efectuate au vizat amenajarea platformei si rampei auto, lucrari hidrotehnice si constructia cladirilor aferente. Feribotul "EUROPA", care va traversa Dunarea, poate transporta 260 de pasageri, 34 de autovehicule si maximum 9 tiruri.
Nava poate fi ancorata in orice port dunarean care dispune de instalatii portuare specifice, avand o autonomie de circa 21 de zile sau 350 Km. Autovehiculele ce vor fi imbarcate pentru trecerea frontierei de pe malul romanesc pe malul bulgaresc beneficiaza de rampe de imbarcare auto care confera deplina siguranta atat la imbarcare cat si la debarcare.

Proiectul are drept scop promovarea bunei vecinatati si a stabilitatii in zona frontaliera prin construirea unei noi cai de acces intre cele doua tari. Tariful pentru traversarea Dunarii cu feribot intre Nicopole si Turnu Magurele va fi 2 euro de persoana pentru o calatorie, 12 euro pentru un autoturism si 90-100 euro pentru un camion.
Totodata, cele doua tari vor construi cel putin inca doua poduri peste Dunare, intre Calarasi-Silistra si Bechet-Oreahovo, cautand solutii pentru a elimina taxele de tranzit la podul Giurgiu-Ruse pana la inceperea sezonului estival, macar pentru autoturisme.
Oficialii au anuntat ca vor continua lucrarile de constructie a podului de la Calafat-Vidin si intentioneaza sa realizeze cel putin inca doua noi poduri, intre Calarasi-Silistra si Bechet-Oreahovo, dupa ce vor identifica sursele de finantare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

* Te rog posteaza un comentariu legat de acest subiect.
* Nu folositi limbaje licentioase.
* Comentariile care au in continutul lor trivialitati vor fi sterse!
* Daca mesajul trimis nu apare imediat pe blog nu te impacienta. Acesta va fi publicat in cel mai scurt timp. Nu trebuie sa-l trimiti de 2, 3 sau 9 ori.