joi, 13 ianuarie 2011

Manipularea companiilor petroliere


De ceva timp circula pe net un "calcul" al unui mare "matematician" care vrea sa arunce toata vina pentru cresterea preturilor la carburant pe statul roman.
Pentru cei care n-au vazut calculul respectiv:

"Am cautat taxele incluse in benzina de la 1 ianuarie 2011:
- acciza este de 467 EUR / tona
- taxa de drum este de 125 EUR / tona
- taxa de solidaritate (cate un cent / litru - motivul este acoperirea prejudiciului din urma falimentului Bancorex) adica 10 EUR / tona

Producatorul are pretul de aproximativ 370 EUR / tona
Astfel rezulta urmatorul pret pe tona de benzina:
370+467+125+10=972 EUR /Tona (taxe si accize)
Se adauga TVA de 24 % adica 233.28 EUR
Totalul este de 1205.28 EUR/tona
Un litru de benzina este 1.205 EUR (aproximativ 5.15 RON)

Producatorul incaseaza 370 EUR/tona
Statul incaseaza 835.28 EUR/tona"

Un cititor al blogului (si ii multumesc pentru asa, pacat ca a postat ca anonim) mi-a atras atentia ca este o mare neconcordanta intre cifrele reale si cele socotite de manipulatorul respectiv. De exemplu tona de carburant este de 572 dolari SUA. ACCIZA IN ROMANIA ESTE DE 359 euro/tona de carburant. Taxa de drum nu este inclusa in pretul carburantului.
Cred ca daca as cauta mai atet pe net as mai gasi si alte neconcordante. Asa ca nu luati in seama toate minciunile si spamurile care circula pe net!

2 comentarii:

  1. Ceva nu e in regula pentru ca mie imi da 572$ tona, la 91$ barilul. Asta inseamna aproximativ 440 euro tona.
    Nu am mai gasit nicaieri ca exista o taxa de drum in benzina
    Benzinarii nu castiga nimic ? Transportatorii ?
    Deci durerea vietii pare sa fie matematica.
    Eu propun ca benzina sa fie subventionata !

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai dreptate anonim. N-am verificat informatia. Mi-a fost trimisa de vreo 3 prieteni pe messenger si am postat.
    Din cate m-am interesat nici valoarea accizei trecuta acolo nu este reala si asta pentru ca in tara noastra acciza este de 359 euro/ tona de carburant. Ceea ce scade simtitor calculul.
    Referitor la taxa de drum stiu ca se anunta candva sa o introduca in pretul benzinei, dar nu cred ca s-a concretizat. Deci si acel calcul cade.
    Asa ca nu trebuie luat in seama materialul de mai sus pentru ca este trimis de vreun smecher al vreunei companii petroliere pentru a da vina pe stat pentru cresterea pretului la carburant.

    RăspundețiȘtergere

* Te rog posteaza un comentariu legat de acest subiect.
* Nu folositi limbaje licentioase.
* Comentariile care au in continutul lor trivialitati vor fi sterse!
* Daca mesajul trimis nu apare imediat pe blog nu te impacienta. Acesta va fi publicat in cel mai scurt timp. Nu trebuie sa-l trimiti de 2, 3 sau 9 ori.