joi, 28 aprilie 2011

QR code?

Tot vedeam prin ziare niste "coduri de bare" pe care nu doar ca nu le intelegeam, dar nici nu le vedeam rostul. Acum cateva zile neavand foarte multa treaba m-am uitat la o emisiune matinala. Acolo am aflat ca acele "coduri de bara" se cheama "QR code" mai exact Quick Response. Am intrat pe net si am descoperit ca exista aplicatii, pe...ntru toate telefoanele si nu doar ptr Iphone care citesc QR coduri.
Siteul de unde mi-am descarcat eu aplicatia pentru un telefon Nokia este acesta : http://get.neoreader.com/getreader/select_make?sid=720444
Ce poti face cu un QR code? Sincer sa fiu inca descopar utilitatea lui :))

Codurile QR functioneaza ca si codurile de bare, numai ca sunt bidimensionale, deci pot contine mai multe informatii, inclusiv text. Pot fi citite cu ajutorul unor dispozitive speciale, dar si prin programe instalate pe telefon sau calculator. Pe de alta parte, exista si programe sau site-uri web care pot genera coduri QR, cu alte cuvinte scrii un text si el este transformat instant in cod QR.
Eu am gasit siteul acesta pentru generat QR code http://qrcode.kaywa.com/

Astept pareri, informatii despre acesta tehnologie :P Daca aveti nelamuriri sau intampinati greutati cu instalarea programului astept un semn :)

Cel care descopera ce reprezinta QR codeul acela postat de mine castiga recunostinta mea :)) glumesc. Ma gandesc la un premiu ;)

Un comentariu:

  1. Codul postat reprezinta datele de contact ale unui domn pe nume
    Claudiu DUMITRACHE reporter TVR Teleorman
    Tel.: 0785/888858,
    email: tvrteleorman@gmail.com
    web page: claudiudumitrache.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere

* Te rog posteaza un comentariu legat de acest subiect.
* Nu folositi limbaje licentioase.
* Comentariile care au in continutul lor trivialitati vor fi sterse!
* Daca mesajul trimis nu apare imediat pe blog nu te impacienta. Acesta va fi publicat in cel mai scurt timp. Nu trebuie sa-l trimiti de 2, 3 sau 9 ori.