duminică, 18 septembrie 2016

Viață de politician: cel mai tânăr consilier județean are doar 28 de ani

Politica românească începe să nu mai fie exclusiv în grija ”seniorilor”. Tinerii cu viziune și cu dorința de a schimba ceva încep să se implice din ce în ce mai mult în viața politică. În Teleorman, de exemplu, cel mai tânăr consilier județean are doar 28 de ani. Valentin Chiran a intrat în politică în urmă cu patru ani ca simplu simpatizant și a reușit, prin implicare activă, să devină secretar în cadrul TSD Alexandria și consilier în Consiliul Județean Teleorman. Îi place fotbalul și voluntariatul și vrea să lupte împotriva birocrației și a lipsei locurilor de muncă pentru tineri.

Reporter: Ce te-a făcut să intri în politică?
Valentin Chiran, consilier județean: Mi-am dorit să mă implic pentru că eu consider că doar dacă te implici poți schimba ceva. Cred că tinerii pot schimba ceva în acest oraș. Și nu numai în acest oraș.

R: De la ce vâstă faci politică?
V.C.: Am început să fac politică de la vârsta de 24 de ani. Un prieten mi-a povestit despre TSD și m-a făcut să intru în politică. Prima dată ca simpatizant, apoi ca membru, vicepreședinte și în prezent sunt secretar.

R: Anul acesta ai fost ales consilier județean. Ce înseamnă pentru tine această funcție?
V.C.: Această funcție mă responsabilizează și îmi dă și un statut în societate. Știu că nu voi putea muta munții din loc, dar în acest mandat mi-am propus să ajut tinerii între 18 și 35 de ani.

R: Ce ți se pare că nu funcționează în județul Teleorman?
V.C.: Nu numai în Teleorman, în România. Birocrația ne omoară. Ar trebui simplificată. Chiar și când deschizi o firmă și statul ar trebui să te ajute pentru că tu vei aduce bani la buget, tot te plimbă de la un ghișeu la altul. Așa ceva nu e normal.

R: Cum vezi județul nostru din punct de vedere financiar?
V.C.: Județul se confruntă cu unele probleme. Și văd asta și eu, că sunt tânăr, dar și din discuțiile avute cu prietenii mei. Principala preocupare sunt locurile de muncă. Consider că Guvernul ar trebui să creeze niște facilități investitorilor. De exemplu, statul ar putea asigura 50 la suta din salariul unui proaspăt angajat, astfel încât, din diferența de bani, investitorul să-i plătească tânărului cursuri de specializare.

R: Pe lângă politică, sigur îți mai ocupi timpul și cu altceva. Care este hobby-ul tău?
V.C.: Am mai multe hobby-uri. Primul ar fi fotbalul. Al doilea tenisul și, nu în ultimul rând, condusul. Dacă m-ai pune să aleg unul dintre acestea, detașat câștigă fotbalul. De mic mi-a plăcut să joc fotbal. Am jucat vreo 2-3 ani și la CSS, dar nu am vrut ceva de performanță. În timpul liber fac câte o partidă de fotbal cu prietenii mei, lucru care mă relaxează.

v-chiran

R: Care este echipa ta preferată de fotbal din România?
V.C.: Dinamo București. Unchiul meu a ținut cu Dinamo și mi-a insuflat dragostea pentru Dinamo.

R: Ce sfat ai avea pentru tineri?
V.C.: Tinerii trebuie să se implice în politică. Numai implicați pot face ceva. Pot schimba ceva. Dacă stai pe margine nu se întâmplă nimic. Apartenența la un partid politic nu înseamnă numai promovare și accedere în funcții de conducere, ci înseamnă și implicare în comunitate, implicare prin idei și acțiuni.

R: Cum te-ai caracteriza în trei cuvinte?
V.C.: Dacă ar fi să mă caracterizez în trei cuvinte acestea ar fi: sociabil, muncitor și cu bun simț.

Tânărul Valentin Chiran ia încrederea cu care a fost învestit de electoratul teleormănean în serios. Se implică activ în viața comunității în care trăiește și are voința de a face diferența. Și, într-un final, acesta este cel mai important lucru: să vrei să te implici, indiferent de domeniul în care alegi să o faci. Pentru că democrație, în zilele noastre, nu ar trebui să însemne doar libertatea de a-i denigra pe ceilalți și de a critica ceea ce te nemulțumește, ci de a încerca, măcar, să îmbunătățești, prin contribuție proprie, viața ta și a celor din jur.

Preluare TRNEWS.RO

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

* Te rog posteaza un comentariu legat de acest subiect.
* Nu folositi limbaje licentioase.
* Comentariile care au in continutul lor trivialitati vor fi sterse!
* Daca mesajul trimis nu apare imediat pe blog nu te impacienta. Acesta va fi publicat in cel mai scurt timp. Nu trebuie sa-l trimiti de 2, 3 sau 9 ori.