miercuri, 21 septembrie 2011

Cum şi de unde se îmbracă “doamnele de fier” ale Teleormanului

Se spune că haina nu-l face pe om, dar nu încape îndoială că un croi bine realizat sau o etichetă "de firmă" scoate pe oricine din anonimat. O haină care arată bine şi care ni se potriveşte ne face să ne simţim mult mai bine şi ne dă încredere în noi înşine. Mai mult, prima impresie contează, deci garderoba este, fie că ne place sau nu, foarte importantă. Mai ales atunci când haina îmbracă oficialităţi, este foarte clar că aceasta trebuie să fie de calitate. Nu scumpă neapărat, spun cele mai importante doamne de pe scena politică teleormăneană.
Doamnele spun că nu sunt dispuse să cheltuie foarte mulţi bani pe haine, însă sunt conştiente de faptul că imaginea este foarte importantă. Femeile "de fier" ale Teleormanului spun că îşi cumpără multe haine din străinătate, iar în garderoba lor există cel puţin o piesă de firmă. Când vine vorba de designeri preferaţi, părerile sunt împărţite. Însă toată lumea este de acord cu un lucru: "la noblesse oblige", sau obrazul subţire cu cheltuială şi cu efort se ţine.
Suprefectul Victoriţa Diaconu spune că atunci când îi place o haină nu se uită neapărat la etichetă.
"Cumpăr orice lucru dacă îmi place. Nu sunt adepta hainelor de firmă, poate şi pentru că nu am foarte mulţi bani să investesc pe haine. Îmi plac bijuteriile simple, dar am acasă şi un set de bijuterii cu diamante, pe care sinceră să fiu nu le-am purtat până acum pentru că nu am avut ocazia. Pot să vă spun în schimb că sunt înnebunită după ceasuri şi stilouri. Îmi place să colecţionez stilouri bune. Am acasă un Parker, Cross...
În această vară am fost cu prietenii într-un tur al Europei, nu la shopping, ci la plimbare. Ne-am oprit în Austria la un outlet unde am cheltuit 160 euro pe haine. Erau cu adevărat reduceri, nu aşa cum sunt în ţara noastră", ne-a declarat subprefectul de Teleorman, Victoriţa Diaconu.
De cealaltă parte, Rodica Tatu, directorul de cabinet al prefectului Niţulescu, crede că important este cum îţi asortezi hainele din garderobă.
"Fiecare femeie îşi cumpără hainele pe care le place din orice magazin. Şi eu fac la fel, îmi achiziţionez piese de vestimentaţie din diverse locuri. Nu am afinităţi de snob. Întotdeauna mi-am ales hainele în funcţie de gust şi de felul în care arăt în ele. Aşa că pentru mine nu contează dacă o haină costă 30 lei sau 500 euro. Important este ca atunci când îţi cumperi o haină să-ţi stea bine, să te simţi comod şi lejer în ţinuta respectivă şi, de ce nu, să te şi reprezinte. Eu cred că orice om şi mai ales femeie are în şifonier şi lucruri scumpe, dar şi lucruri mai puţin scumpe. Important este cum sunt asortate hainele din garderobă. Stilul nu ţine de preţul hainelor, ci de modul în care acestea sunt combinate. Chiar şi o cămaşă mai ieftină poate fi pusă în valoare de o geantă de calitate sau de o pereche de pantofi interesanţi", a precizat Rodica Tatu, director de cabinet al Prefectului de Teleorman, Teodor Niţulescu.
O adevărată pasiune pentru cumpărături pare a avea directorul executiv al Direcţiei de Sănătate Publică Teleorman, Mioara Comana. Potrivit acesteia, lunile ianuarie şi august sunt ideale pentru a-ţi mări garderoba.
"Pentru mine shoppingul este o pasiune. Nu există weekend în care să nu plec la cumpărături. În mod obligatoriu de două ori pe an, în ianuarie şi august, mă duc la Berlin pentru cumpărături. Ştiu când este sezonul reducerilor şi cu 500 de euro vin acasă cu sacoşele pline. Dacă îmi place o haină nu ţin cont că este de firmă sau nu.
Să nu se înţeleagă faptul că sunt vreo snoabă, dar în viaţă te naşti cu un anumit stil. Eu sunt adepta stilului office. Când eram copil depindeam de părinţi de felul în care eram îmbrăcată. Studentă fiind mă duceam în costum taior la facultate. Aveam două mari şi late pecare le am şi acum. Cu timpul m-am perfecţionat singură în privinţa hainelor. Recunosc că mi-a şi plăcut. Cred că haina îl reprezintă pe om. Până la urmă, rămânem doar cu micile plăceri. Când plecăm de aici suntem toţi la fel.
Ca piesă de rezistenţă, dacă pot să-i spun aşa, am un pardesiu de la Boss la care ţin foarte mult. În România sunt foarte scumpe hainele de la Hugo Boss. De exemplu, mi-am luat la reducere acum două luni un taior pe care am dat 11 milioane. În Germania aş fi găsit acelaşi taior la jumătate de preţ. Recunosc că Boss este marca mea preferată la haine, dar nu am posibilitatea să am şifonierul plin cu haine de la această firmă", ne-a declarat Mioara Comana, director executiv DSP Teleorman.
Haine din străinătate pare să prefere şi singurul consilier femeie din Consiliul Local Alexandria. Destinaţiile frecventate de Ioana Panagoreţ pentru shopping sunt Paris, Viena şi Budapesta.
"Nu-mi aleg hainele în funcţie de preţ sau după firmă. Îmi cumpăr haine care mi se potrivesc şi care au un preţ acceptabil. Călătoresc adesea în străinătate şi-mi achiziţionez de acolo piese de valoare. Cele mai frecvente destinaţii unde merg la cumpărături sunt Paris, Viena sau Budapesta. Pot să vă spun că în Paris este o stradă pe care se "creează moda", iar pe cealaltă parte a ei este un punct de desfacere.
Sunt adepta ţinutelor foarte clasice şi-mi plac piesele de vestimentaţie “chic”. Nu pot spune că am vreun obiect vestimentar preferat. Investesc în egală măsură în pantofi, genţi, parfumuri şi bijuterii. Cel mai scump obiect vestimentar este o pălărie de la Coco Chanel la care ţin foarte mult", ne-a declarat Ioana Panagoreţ, consilier local şi director Universitatea Valahia Alexandria.
Chiar şi pentru managerul Spitalului de Urgenţă din Alexandria, Florentina Cătrună, haina reprezintă o veritabilă carte de vizită. Pentru distinsa doamnă, preţul unei haine chiar nu contează.
"Nu sunt înnebunită după haine scumpe. De regulă, dacă îmi stă bine o haină, chiar nu contează preţul. Sunt dispusă să investesc mult în hainele care-mi plac. Am şi stilist atunci când merg la cumpărături: fiica mea. Ea mă îndrumă foarte bine în materie de haine, zic eu!
Fac shopping şi străinătate pentru că mă relaxează, dar nu fac din asta un obicei. Nu aş rata un obiectiv turistic dintr-o ţară pentru a sta la coadă la un magazin cu reduceri. În general, când ies din ţară merg cu prietenele.
Cel mai scump obiect vestimentar pe care îl am în garderobă este o haină de blană de nurcă estimat la aproximativ 1000 euro", ne-a mărturisit Florentina Cătrună, managerul Spitalului Judeţean din Alexandria.
În concluzie, pentru doamnele din viaţa publică teleormăneană contează foarte mult apariţiile publice şi nu numai. Pe multe dintre ele chiar le admirăm şi le apreciem alegerile în materie de vestimentaţie. Însă, în spatele unei ţinute impecabile se ascund, după cum am aflat, atât bani, cât şi drumuri în străinătate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

* Te rog posteaza un comentariu legat de acest subiect.
* Nu folositi limbaje licentioase.
* Comentariile care au in continutul lor trivialitati vor fi sterse!
* Daca mesajul trimis nu apare imediat pe blog nu te impacienta. Acesta va fi publicat in cel mai scurt timp. Nu trebuie sa-l trimiti de 2, 3 sau 9 ori.